iKid אתר לילדים
מגילות ים המלח
מגילות ים המלח
חזרה לעמוד ראשי - אימוץ חיית מחמד

אימוץ חיית מחמד

רוצים חבר חדש? חבר שהכי נאמן בעולם? שמוכן להקשיב לכם תמיד...
ואוהב אותכם לא משנה מה שברתם או לכלתם? אולי הגיע הזמן לאמץ חיית מחמד.
כלב, חתול, אוגר, דג זהב, ציפור...

כלב - חיית מחמדגידול חיית מחמד

אז אתם מרגישים כבר גדולים? מספיק בוגרים? האחים הקטנים מעצבנים ואתם רוצים משהו שהוא קצת יותר מזה? שיאהב אתכם ותוכלו לבלות איתו? כנראה שחיית מחמד היא הדבר בשבילכם. אבל רגע לפני שאתם הולכים לחנות לקנות לכם את החיה המושלמת הכנו לכם רשימה של איזה חיות יש ולמה תתחברו, שווה לקנות או לאמץ? מה זה כולל? ולמה צריך לדאוג. אז בואו נתחיל!

אז איזה חיות מחמד יש?
והינה הרשימה לפניכם: כלבים, חתולים, דגי נוי, אוגרים, שפנים, תוכים ולמי שיש הרבה כסף ומקום בחצר הבית סוס.

אז בחרתם חיה, איפה משיגים אותה?
חיות אפשר להשיג בשתי דרכים: לקנות או לאמץ. יש מספר אגודות שמטפלות בחיות מחמד כמו S.O.S, תנו לחיות לחיות ואפשר אפילו לחפש חיות למסירה באינטרנט דרך אתר יד 2 או אתרים אחרים. לפעמים משפחות מסוימות לא יכולות יותר לגדל את אותה החיה או שלא רוצים אותה יותר וכאן מגיעה ההזדמנות שלכם לקבל את החיה שרציתם. חנויות חיות יש יותר, אפשר למצוא אותן בקניונים, במרכזים מסחריים וסביר להניח שלכם יש חנות כזאת לא רחוק מהבית. יש דרך נוספת לקנות חיות. לכלבים למשל יש תחרויות יופי, מוכרים גורים של אותם כלבים עם תואר במחירים גבוהים במיוחד. אז מה עדיף? לקנות או לאמץ? את התשובה המדויקת לא נוכל לתת לכם אבל הינה כמה יתרונות של כל אחד מהצדדים. לאמץ חיה זה בפירוש יותר זול, לא משלמים עליה דבר. בנוסף אם מאמצים חיה בדרך כלל היא תגיע עם כל החיסונים הדרושים לה ואולי אפילו כלוב. האגודות שמוסרות חיות לאימוץ מביאות איתן גם מזון ומשחקים לחיה ובכך זה חוסך בעלויות ולחיה יותר נחמד וככה כולנו מרוצים. כשאנחנו מחפשים חיה לאימוץ למשל באינטרנט נוכל לראות בדרך כלל גם תמונות שלה ונדע אם נרצה להמשיך את החיפוש ולהגיע לאסוף אותה. בחנויות לעומת זאת או בכלל בקניה העלויות אמנם יותר גבוהות אבל סביר להניח שהחיה תהיה מטופחת יותר. אנחנו ממליצים לבקר בצער בעלי חיים או בכלבייה הקרובה אליכם לפני שאתם מחליטים, אולי דווקא שם תמצאו את מה שאתם מחפשים הכי זול, וגם באמת תצילו חייה.

למה עוד צריך לדאוג כשמביאים חיה הביתה?
לכל חיה שאנחנו מביאים יש מה שנקרא ציוד נלווה. חפצים כלשהם שהם צריכים. כמו למשל כלוב. לציפורים ותוכים יש את הכלוב שלהן, לדגים אקווריום ולמי שרוצה יש את התוספות שלו (אבנים וטירות שמקשטות אותו), לארנבים, שפנים ושאר מכרסמים יש את הכלוב שלהם. לכלב יש מלונה או אפילו איזו ספה שכזו לנוח עליה. לחיות מסוימות יש צרכים מיוחדים: לחתולים וכלבים יש קערות לאוכל ולשתיה. לדגים יש משאבות חמצן לאקווריום, לחתולים יש ארגז חול לצרכים שלהם. לתוכים יש חול לכלוב שלהם ולמכרסמים יש נסורת ששמים להם בכלוב. לכולם יש הוצאות על אוכל ותמיד יש את הטיפול השוטף אצל הוטרינר לחיסונים (בעיקר לחתולים וכלבים). צעצועים לחיות הם תמיד דבר נחמד ואפשר להוציא כספים גם על זה.

חתול - חיית מחמדהאם יש לי זמן לטפל בה?
לפעמים קורים מצבים לא נעימים: אנחנו כל כך רוצים חיה אבל שוכחים לטפל בה או שאין לנו זמן לטפל בה. הינה לפניכם כמה דברים שצריכים לעשות כל יום עם החיות ותחשבו האם באמת יש לכם זמן לזה. אז קודם כל אמרנו שכל החיות צריכות אוכל ושתיה כדי לחיות, שימו לב במהלך היום שיש להם מספיק מכל דבר. מי שצריך הכי הרבה אוכל הם הסוסים שדיברנו עליהם והכלבים שאוכלים כמונו כמה פעמים ביום. חיות לא אוהבות להיות במקום סגור, תזכרו שפעם חיות היו חופשיות בטבע. גם איתן צריך לשחק בחוץ או להוציא אותן מידי פעם מהכלוב או מהבית. את הכלבים והחתולים אפשר לספר מידי פעם כדי שלא יהיה להם חם מידי בקיץ למשל. כל אלו דורשים זמן. חשוב שתעניקו לחיות שלכם את כל הזמן והאהבה שהם יכולים לקבל ואם יש לכם את הזמן, הכסף, והאהבה לתת זה הזמן שלכם להביא חיה הביתה.

פנסיון כלבים
כמו כן כאשר כל המשפחה יוצאת לטיול או טיסה לחול לא אפשרי להשאיר את החיה בבית ללא השגחה.
אז כמה אנשים חשבו מה אפשר לעשות בשביל לפתור את הבעיה בזאת, והחליטו להקיום פנסיון כלבים.
פנסיון כלבים זהו מעיין בית מלון לחיות, בפנסיון דואגים להם לאוכל למים לטיולים וכמו כן לחברה של כלבים אחרים כך שהכלב לא ישתעמם , וכך מתאפשר לנו לצאת גם לטייל ולהנות לדעת משיש מישהו שומר לנו על החייה, וגם החיה זוכה לחופש בעצמה :).

רוצים להתרשם מפנסיון כלבים הנה אתר לדוגמא : פנסיון כלבים
חשוב לציין שיש פנסיונים גם לחתולים ולעוד מגוון רחב של חיות בית.

חושבים שאתם כבר מוכנים?! הנה משחק שיבדוק את היכולות שלכם : חיית מחמד

רוצים לספר לנו על החיית מחמד שלכם? איך קוראים לה ומה היא הכי אוהבת לעשות...
תספרו לנו בתגובות!
© כל הזכויות שמורות - אייקיד